رژیم کتوژنیک استاندارد مرور شد از اشتباهات مختلف چه چیزی می‌توان بیاموزید

سفارش غذا در رستوران آن قدرها سخت نیست. برای مثال به یکباره تصمیم میگیرید به یک رستوران بروید و یا نهار را در منزل یکی از اقوام سرو کنید. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین). 3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.

گردو، پسته، دانه چیا، تخمه آفتابگردان و بادامزمینی را میشود در این رژیم مصرف کرد. میتوانید چای خود را با کره بادامزمینی مزهدار کنید! این یک برنامه کم کالری بوده و شامل دریافت 35 درصد کالری از چربیهای غیراشباع کره بادام زمینی میباشد. وقتی قرار است این قدر کم بخورید، انرژی لازم برای انجام فعالیتهای شدید را نخواهید داشت. نتیجه نهایی این سیستم این است که چربی بیشتری را برای تأمین انرژی میسوزاند، پس شما میتوانید لاغر شوید. طبق تحقیقاتی که توسط مرکز PubMed صورت گرفته، از هر ۲۱ نفری که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده و از این رژیم استفاده کردهاند، ۷ نفر دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتهاند. BPA یک ترکیب آلی است که در تولید رزین کاربرد دارد و برای سلامتی مضر است .در صورت امکان، از قوطیهای کنسروی که فاقد BPA است استفاده کنید، مثلا از بطریهای شیشه ای استفاده کنید یا از محصولاتی از جمله روغن حیوانی، سس کچاپ، شیر نارگیل یا سس مایونز شکلات تلخ در رژیم کتوژنیک استفاده کنید.

مصرف میان وعده می تواند کمک شایانی به شما بکند و شما را در طول روز سیر نگه دارد. باید توجه داشت که مصرف بیش از اندازه این میان وعده ها میتواند منجر به افزایش وزن شده و اثر عکس داشته باشد. در این برنامه باید حدود 4 تا 6 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر روز خورده شود. در همین زمان من از کتوژنیک خارج شدم و میزان کربوهیدرات روبالا بردم ، دو ماه مشغول ورزش شدم و طی این مدت قدرت بدنی من تا حد زیادی بالا اومد ، اما اتفاق جالبی که افتاد این بود که من 4 کیلو دیگه هم لاغر تر شدم !

به همین دلیل، افرادی که با چاقی یا اضافه وزن درگیر اند، این ماه را فرصت مناسبی می دانند که لاغر رژیم کتوژنیک در کبد چرب تر شوند. پس از چند ماه با شنیدن بوی نان تازه فشار زیادی به شما وارد میشود. به خصوص اگر مثل من عاشق نان تازه باشید! ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید. غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده. برای اینکه بتوانید با این متد لاغر شوید باید در باقی روزهای هفته یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشتهباشید، یعنی اینکه روز بعد از روز فستینگ غذای نخوردهتان را جبران نکنید و به روال روتین رژیمتان بچسبید، به بیشتر و نه کمتر.

برای اینکه همچنان تابع قوانین رژیمتان باقی بمانید، باید انواع میوههایی را که مصرف میکنید، محدود کرده باشید. پس بهتر است چند بار اول که بعد از رژیم کتوژنیک کربوهیدرات مصرف میکنید، کالری هر وعده را بسنجید و به آن پایبند باشید. رژیم سه روزه کره بادام زمینی، یکی از صدها برنامه کاهش وزن سریع است که کاهش وزنی آسان و تقریبا بدون دردسر را وعده میدهد. رژیم کتوژنیک کمک میکند تا چربیهای اضافی بدن که یکی از عوامل دیابت نوع ۲ است، از بین برود. صرف افطار باید در اولین فرصت ممکن صورت گیرد تا تداخلی با زمان شام خوردن پیش نیاید. در زمان مراجعه به مطب پزشکان تغذیه، پزشکان همواره به بیماران مبتلا به صرع توصیه میکنند که در برنامه غذایی خود تغییرات ساده اما ثابتی ایجاد کنند.

وقتی نوبت به بادام زمینی میرسد، برخی افراد از آنها اجتناب میکنند در حالی که دیگران مصرف میکنند. وقتی بدن کمبود کربوهیدرات داشته و مقدار زیادی چربی را مصرف میکند، اسیدهای چرب در کبد به ترکیبهایی به نام “کتونها” تبدیل میشوند. وقتی نان را از رژیم غذایی حذف میکنید، نباید تکه ای از آن را بخورید. اگر از بادام زمینی استفاده میکنید، مطالب بعدی ما را دنبال کنید. از این رو، زمانی که شما خوراکی دارای فیبر را مصرف میکنید، مدت طولانیتری احساس سیری خواهید داشت و کمتر میل به خوردن غذاهای پرچرب و پرکالری دارید! اما مصرف روغن در این رژیم مشکلی ندارد. رژیم ناشتا ۱۲ ساعته شامل روزه گرفتن به مدت ۱۲ ساعت، معمولا در طول شب و مصرف تمام وعدههای غذایی روزانه در بازه ۱۲ ساعت باقی مانده است.

این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است. بسیاری از متخصصان تغذیه این نوع از رژیم فستینگ را تائید نمیکنند. رژیم کتونیک به مرحله ای می رسد که اصطلاحا آن را فاز کتوز می نامند. دانستن اینکه کدام غذاها مجاز هستند و باعث می شود تا شما در فاز کتوز بمانید و خارج نشوید می تواند کمی گیج کننده باشد.

گفتیم این رژیم به نحوی بدن را فریب میدهد تا چربی بسوزاند؛ اتفاقی که میافتد این است که سطح گلوکز بدن به دلیل مصرف کم کربوهیدرات کاهش مییابد. این علائم برای همه در روزهای اول برای همه اتفاق میافتد اما اگر از بین نروند، احتمالا شما در دسته کسانی قرار میگیرید که نباید رژیم کتوژنیک بگیرند. برخی از مردم تنها با مصرف 20 گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالی که برخی دیگر با دریافت روزانه بیش از 20 گرم در روز به کتوزیس وارد می شوند. رژیم اتکینز بعد از اینکه مردم مکرراً گزارش کردند که پس از کاهش وزن اغلب دوباره به وزن قبلی برگشته اند، محبوبیت خود را از دست داد. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند.

البته از آنجا که چربی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات، کالری بیشتری دارد پس قبل از آنکه از رژیم کتو دست بکشید حتما حجم کالری مصرفیتان را بررسی کنید. میوه یکی از مواد غذایی است که مقدار زیادی کربوهیدرات دارد. سیب زمینی شیرین: برخی از آخرین چیزهایی که باید دوباره به رژیم غذایی پس از کتو اضافه کنید، نان سبوسدار غنی از کربوهیدرات، برنج قهوهای و سیبزمینی (از جمله سیبزمینی شیرین) است، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. توجه کنید که مقدار زیادی از نمک مصرفی شما در برنج و نان کم شده است. غذا را بدون نان و برنج (خوراک) سفارش دهید. بعد از مدتی به شدت هوس نان و برنج خواهید کرد.

اما اگر هدفتان کاهش وزن است و بعد از یک هفته همچنان وزن کم نکردید، احتمالا این رژیم غذایی برایتان مناسب نیست. هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. از سوی دیگر بسیاری از مواد معدنی و ویتامینها که از منابع دارای کربوهیدرات دریافت میکردید دیگر به بدن شما نمیرسد. رژیم کتوژنیک به خودی خود سطح آب و مواد معدنی بدن را تحت تأثیر قرار میدهد. رژیم کتوژنیک سطح قند خون و انسولین را در خون کاهش میدهد و به همین دلیل به عنوان راه حلی برای جلوگیری از دیابت شناخته شده.

خوشبختانه نوشیدنی بدون قند فراوانی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. تحلیلهای مختلفی دربارهی اثرات مثبت و منفی این برنامه بر سلامتی، وجود دارد. البته ما توصیه میکنیم قبل از انتخاب این برنامه رژیمی ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، ما به شما می گوییم که از چه موادی در این رژیم استفاده کنید و از مصرف کدام خوراکی ها بپرهیزید. در یک مطالعه هم مشخص شد که با شروع این رژیم چرخه قاعدگی در برخی خانمها متوقف میشود. بازهم تکرار میکنیم که این یک رژیم پُرپروتئین و کم کربوهیدرات با کمترین میزان کالری است.

کربوهیدراتهای پیچیده نیز به قند تبدیل میشوند، با این حال به دلیل دشوارتر بودن سوخت و ساز آنها، برای مدت طولانیتری احساس سیری خواهید داشت. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نمیدن و نمیتونن از قند خون بعنوان سوخت استفاده کنن. داشتن یک رژیم غذایی سالم، با مصرف کربوهیدرات اندک، شاید برایتان کمی سخت و چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به تازگی این نوع رژیم را شروع کرده باشید.. وعدهی غذایی حاوی پروتئین کم چرب همراه با سبزیجات و بُرشی ازنان سبوسدار یا یک کاسه بلغور جودوسر است. سبزیجات سبز رنگ، گوجه، پیاز، فلفل و غیره. 9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره).

​Th​is con᠎tent w᠎as done ​by G SA Content Gen er᠎at᠎or Demov ersion !