روغن موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

ایران خودرو: دنا پلاس دستی EFP ابتدای آذر روانه بازار می شود (+مشخصات فنی) شرایط رانندگی : این که پس از استفاده از این روغن موتور در چه شرایطی رانندگی خواهیدکرد، میتواند بر طول عمر روغن موتور شما تاثیر بگذارد. بنابراین به منظور افزایش طول عمر روغن موتور خود بهتر است از سوختهای پاک و با کیفیت استفاده کنید. همان طور که می دانید از ان جایی که در موتورهای چند سوپاپ تعداد بیشتری سوپاپ وجود دارد، عملکرد و بهره وری آنها بهتر و بالاتر است. روغن موتورهای کاسترول با فرمولاسیونهای مختلف به تنظیم دمای موتور، کاهش اصطکاک، افزایش عمر مفید و کارایی بهتر موتورها کمک میکنند. همچنین این روغن موتور سبب کاهش سایش و اصطکاک در قطعات داخلی موتور شده در نتیجه عمر مفید موتور را افزایش داده و هزینههای تعمیر و نگهداری آن را کاهش خواهد داد. اما به همان میزان که گیربکس های اتوماتیک راحتی و آسایش بیشتر برای راننده ها فراهم می کنند، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نیز هستند و در قبال تعمیرات، هزینه های سنگین تری نسبت به گیربکس های دستی می تراشند. همچنین بهتازگی مدیران خودرو نسخهٔ جدیدی از این سدان چینی را با نام آریزو ۵ یا اسپرت معرفی کرده است که از طرحی تهاجمیتر در جلو و دو آپشن جدید دو آپشن جدید گرمکن صندلیهای جلو و تنظیم برقی صندلی راننده بهره میبرد. ​ .


روغن موتور خودرو

ارتفاع از سطح جاده، فاصله بهینه راننده تا غربیلک فرمان D-Cut و فنربندی انعطاف پذیر، نمره خوبی برای امکانات رفاهی کابین خودرو دیگنیتی پرایم از سوی منتقدان آشنایی با محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در ایران – آکادمی مالی مسعود دریافت کرده اند. در نتیجه این خودرو با طیف قابل قبولی از پیشرانههای لامبدا V6 (Lambda V6/مشترک با محصولات کیا) و سری Tau V8 (مشترک با کیا موهاوی V8) روانه بازار جهانی شد. گیربکسهای خودکار بهخاطر پیچیدگی مهندسی و هزینه بالاتر تولید، قیمت بالاتری دارند که در نتیجه باعث بالاتر رفتن قیمت کلی یک خودروی اتوماتیک میشود. یکی دیگر از مزیتهای روغن موتور ۱۲۰۰۰ ایرانول این است که این محصول دارای خاصیت ضداکسیداسیون بوده در نتیجه خواص روغن را در طول زمان حفظ خواهد کرد. در ابتدا باید بدانید که این محصول دارای ویسکوزیته مناسب در دماهای مختلف است. کیفیت و نوع سوخت : شاید جالب باشد بدانید اگر از سوخت با کیفیت و سالم استفاده کنید، طول عمر روغن موتور خودرو شما افزایش مییابد. اگر از این محصول برای خودرو خود استفاده کنید، متوجه بهبود عملکردموتور، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت خواهید شد. از دیگر مزیتهای این روغن موتور میتوان به کاهش تولید صدا و لرزش در موتور اشاره کرد. این روغن موتور ایرانول دارای مزیتهای بسیاری است.


از آن جایی که این محصول دارای خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی است، علاوه بر این که از تجمع رسوبها و ذرات آلودگی در قطعات داخلی موتور جلوگیری میکند، بلکه قطعات داخلی موتور را نیز تمیز خواهد کرد. اگر خودرو شما دارای گیربکس دستی است، ممکن است هنگام تعویض دنده شاهد سخت جا خوردن آن یا صدای اضافی باشید. کاسترول با توجه به کیفیت محصولات خود، محبوبیت زیادی در بین مصرفکنندگان و کارشناسان خودرو دارد. اما یکی از تفاوتهای اصلی بین تارا اتومات و دنده ای موضوع جعبه دنده است که در واقع مهمترین و اساسیترین تفاوت این دو نسخه از تارا ایران خودرو محسوب میشود. توتال در بسیاری از بازارها جهانی حضور دارد و بهدلیل کیفیت بالای محصولات خود، محبوبیت زیادی در بین مصرفکنندگان دارد. روغن موتور کاسپین محصولی از فومنشیمی است که با استانداردهای جهانی تولید میشود و قیمتی به مراتب مناسبتر از روغنموتورهای خارجی دارد. این برند در بازارهای جهانی حضور دارد و انواع روغنهای موتور را برای نیازها و شرایط آب و هوایی مختلف ارائه میدهد. هر دوتا خودرو درحال حاضر جزو مدلهای نیممیلیاردی بازار آزاد دستهبندی میشوند، ولی در کارخانه شاهین را حدود ۲۰۰ میلیون گرانتر میفروشند و از ابتدای سال در نمایندگیهای سایپا با قیمت ۴۲۵ میلیون تومان تحویل داده شده است.


این روغن موتور، موتور خودرو را در برابر خوردگی، زنگزدگی و سایر عاملهای آلودگی محافظت خواهد کرد. روغنهای موتور لیکومولی معمولاً به ویژگیهایی مانند افزایش عمر مفید موتور، کاهش اصطکاک و افزایش کارایی سیستمهای موتوری مشهورند. این آلودگیها کمکم زیاد شده و اگر بعد از پایان عمر مفید روغن، از پیشرانه تخلیه نشوند، لجن میسازد و در روانکاری موتور بهشدت اثر منفی خواهند داشت. انتخاب روغن موتور مناسب میتواند تأثیر زیادی بر افزایش عمر مفید و کارایی موتور و همچنین کاهش هزینههای تعمیرات داشته باشد. برای مثال رانندگی در شرایط سخت در ترافیکهای سنگین و در محیطهای گرم و آفتابی میتواند سبب کاهش عمرروغن موتور شود. روغن موتور 12000 ایرانول10حجم 3.5 لیتر از جمله روغن موتورهایی به حساب میآید که برای انواع خوردوهای سبک و سنگین مناسب است. متاسفانه در این خودرو به اندازه کلاس اس خبری از رویاپردازی و تکنولوژیهای آینده نگرایانه نیست اما هیوندای سعی داشته است تا با استفاده از المانهای مشترک نظیر کنسولهای مرکزی جلو و عقب و ایجاد فضای نشیمن 4 نفره، حس لوکسگرایی و رانندگی به سبک شوفر را در این خودرو پیاده سازی کند. همین کمتر بودن میزان کنترل روی خودرو میتواند جذابیت رانندگی را کاهش دهد، بهویژه برای کسانی که از تعویض دنده لذت میبرند. ​​&;​ .